GZM wyda 4 miliony złotych na promocję Metropolii "Silesia" w Cannes, Mediolanie i Monachium

Artykuł sponsorowany
Około 4 mln złotych na promocję Metropolii „Silesia” wydał i wyda w latach 2011-2012 Górnośląski Związek Metropolitalny. Ponad 3 mln złotych na ten cel udało się związkowi pozyskać ze środków Unii Europejskiej. W przyszłym roku związek zamierza promować Metropolię „Silesia” m.in. w Cannes, Mediolanie oraz tradycyjnie już w Monachium.

Przewodniczący GZM, Dawid Kostempski podczas spotkania z przedstawicielami mediów lokalnych i regionalnych w imieniu zarządu podsumował kończący się rok i przedstawił najważniejsze plany związku na następny rok. Najważniejszym celem Górnośląskiego Związku Metropolitalnego jest realizacja grupowego zakupu energii elektrycznej nie tylko przez miasta tworzące Metropolię „Silesia”, ale również inne samorządy. Przewodniczący Kostempski przypomniał, że nikt w Polsce tak dużego przetargu jeszcze nie robił. Ze wstępnych deklaracji tylko 12 miast tworzących Górnośląski Związek Metropolitalny wynika, że w pierwszym przetargu mogłyby zamówić prawie 137 GWH / gigawatogodzin / energii, co stanowi 75 procent zapotrzebowania dwunastki. – Dziś trudno mówić o konkretnych oszczędnościach, ale przykłady innych tego typu przetargów pokazują, że mogą one być bardzo duże – stwierdził Kostempski.

Górnośląski Związek Metropolitalny ogłosi wkrótce przetarg na przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia / SIWZ /. Następnie zostanie ogłoszony przetarg na dostawę energii do wszystkich miast, które podpisały porozumienie. Powinien on być rozstrzygnięty w mniej więcej w połowie roku.
GZM zamierza w przyszłym roku nadal promować miasta na europejskich targach inwestycyjnych i nie tylko. W marcu planowany jest udział związku w targach inwestycyjnych MIPIM w Cannes. Pod koniec maja GZM zamierza zorganizować konferencję promującą potencjał inwestycyjny Metropolii „Silesia”. Planowane są również misje przedstawicieli miast na targi inwestycyjne w Mediolanie oraz na konferencję inwestycyjną w jednym z centrów biznesowych Europy. Tradycyjnie już stanowisko miast Metropolii „Silesia” pojawi się na największych w Europie targach inwestycyjnych Expo Real w Monachium. Na tę imprezę Biuro GZM przygotowuje spójną multimedialną ofertę inwestycyjną miast Metropolii „Silesia”. Oferować będzie on prawie 100 działek z 13 miast.

Metropolia "Silesia" zamierza również w przyszłym roku wesprzeć organizację Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w Katowicach. Impreza bardzo dobrze promuje nie tylko metropolię, ale również całe województwo śląskie. W 2012 roku odbędzie się także III już edycja Metropolitalnej Nocy Teatrów. - Cieszy nas to, ze mieszkańcy tak bardzo polubili tę imprezę. Byc może dla wielu z nich jest to jedynak okazja w roku, by odwiedzić teatr i zobaczyć jakiś spektakl - podkreślił przewodniczący GZM.

Tak duża aktywność Górnośląskiego Związku Metropolitalnego jest możliwa dzięki pozyskaniu sporych dotacji ze środków Unii Europejskiej. W sumie na działania promocyjne Biuro GZM pozyskało na lata 2011-2012 około 3,2 mln złotych. To m.in. dzięki tym środkom udało się w tym roku uruchomić portal kulturalny „Pełnia Kultury”. Po kilku miesiącach działalności ma on 3,5 tysiąca stałych użytkowników, którzy średnio miesięcznie generują około 100 tysięcy wejść.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: GZM wyda 4 miliony złotych na promocję Metropolii "Silesia" w Cannes, Mediolanie i Monachium - śląskie Nasze Miasto

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto