Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lubliniec: Przystanek szybkich pociągów Pendolino

Krzysztof Szendzielorz
Od grudnia 2014 Lubliniec będzie przystankiem dla szybkich pociągów Pendolino. Pojedziemy do Warszawy i Wrocławia? - pisze A. Kaczmarek

Urząd Miasta w Lublincu otrzymał zapewnienie ze strony zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK, że w mieście będą zatrzymywać się szybkie pociągi Pendolino PKP Intercity.

W ubiegłym tygodniu na zaproszenie burmistrza Edwarda Maniury w Miejskim Domu Kultury w Lublińcu odbyło się spotkanie władz samorządów Subregionu Centralnego - wójtów, burmistrzów, prezydentów z przedstawicielami zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. Tematem spotkania były trwające i planowane modernizacje oraz rozbudowy sieci kolejowej w naszym regionie.

Przedstawiciele PKP zadeklarowali, że od grudnia 2014 r. Lubliniec będzie jedną ze stacji przystankowych dla pociągów Pendolino.

Dzięki modernizacjom trakcji, które mają umożliwić poruszanie się pociągów z prędkością nawet do 200 km na godzinę znaczącemu skróceniu mają ulec czasy podróży na głównych połączeniach, np. podróż do Warszawy ma zająć 2 godziny i 25 minut (obecnie jest to przynajmniej 4 godziny i 16 minut), do Wrocławia ok. 1 godziny i 15 minut, do Opola 2 godziny i 58 minut, do Częstochowy 35 minut, natomiast pokonanie całej trasy z Warszawy do Wrocławia (przez Lubliniec) ma być możliwie w czasie 3 godziny i 40 minut. W przypadku szybkich lokomotyw, czas ten może ulec skróceniu o kolejne 10 minut.

To jednak nie koniec dobrych wieści, choć na jakiś czas oznaczają one spore zamieszanie - jak to w przypadku każdego remontu.

W kwietniu rozpoczynie się również modernizacja linii Kluczbork - Lubliniec - Kalety, która umożliwi szybkie połączenie z Poznaniem i Katowicami. Łącznie koszty remontów linii wyniosą ponad 0,5 mld zł.
Wśród omawianych tematów znalazło się także połączenie katowickiego portu lotniczego Pyrzowice z miastami aglomeracji śląskiej.

- Budowa szybkiej linii z Katowic do Pyrzowic to ważny temat także z punktu widzenia Lublińca, gdyż wiele osób korzysta z połączenia przez Tarnowskie Góry, skąd dalej mogą dotrzeć na lotnisko. Dla mnie nie ma sensu przedłużanie linii PKS, jak za chwile będzie szybkie połączenie do Tarnowskich Gór czy na Śląsk. Druga sprawa to, że wielu mieszkańców podróżuje w strefie gliwickiej, co widać po liczbie samochodów z rejestracją SLU. Gdyby mieli alternatywę w postaci komunikacji publicznej, to by z niej korzystali - powiedział burmistrz Edward Maniura.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto