Lubliniec: Remont dworca PKP dobiegnie wreszcie końca, albo choćby może nabierze tempa? Obie odpowiedzialne za niego spółki twierdzą, że tak właśnie będzie.
W ubiegłym roku przeprowadzono część prac związanych z remontem budynku dworca w Lublińcu. Została nim objęta elewacja niższej części budynku od strony miasta. Wymieniono też stolarkę okienną i drzwiową w tej części budynku. Prace objęły również swoim zakresem dworcową poczekalnię oraz schody zejściowe do tunelu prowadzącego na perony.
Wartość prac zakończonych w ubiegłym roku to nieco ponad 200 tys. zł. W tym roku spółka planuje kolejny etap prac modernizacji dworca.
-Przetarg na jego realizację ogłosimy w trzecim kwartale tego roku. Wewnątrz budynku zostanie wykonany nowy sufit podwieszany, wyremontowane zostaną również pomieszczenia kas biletowych. Oprócz tego zostanie dokończona renowacja elewacji, a także częściowy remont dachu na niższą częścią budynku. Na dworcu po remoncie będzie również bezpieczniej, bo zostanie zainstalowany system monitoringu - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A.
Tempa mają też nabrać prace na samym torowisku. Już 8 lipca rozpocznie się remont peronu 1. Prace remontowe będą podzielone na dwa etapy. Pierwszy obejmie przebudowę krawędzi peronowej od strony toru nr 2 oraz połowę nawierzchni peronu (prace potrwają do końca sierpnia br.).
Drugi etap obejmie natomiast przebudowę krawędzi od strony toru nr 1 i pozostałą część nawierzchni peronu ( prace rozpoczną się 1 września br. i potrwają około 2 miesiące).
Zakres przebudowy peronu 1 obejmie remont nawierzchni peronu oraz wiaty peronowej, wyposażenie peronu w małą architekturę - ławki, kosze, gabloty informacyjne oraz dynamiczną informację dla pasażerów, czyli elektroniczne tablice informacyjne), a także remont instalacji oświetleniowej.
- Ze względu na uwarunkowania terenowe, jak również na koszty utrzymania peron nr 2 został skrócony z 390 do 300 m. Peron nr 1 zostanie również skrócony i będzie mierzył 230 m. Długości peronów zostały dostosowane do obsługi pociągów IC oraz Pendolino, które będą zatrzymywały się na stacji Lubliniec. Nie ma potrzeby eksploatacji i utrzymywania przez PKP PLK bardzo długich peronów z uwagi na określone długości składów pociągów pasażerskich, które będą przejeżdżały przez stację Lubliniec - wyjaśnia Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Natomiast część peronów, tych od strony Kluczborka, które znajdowały się za wyjściem z podziemnego przejścia, została zlikwidowana, ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpiecznego dojścia dla podróżnych - dodaje Karniewski.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?