Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dni otwarte na Uniwersytecie Szczecińskim

Robert Duchowski
Robert Duchowski
Od dziś do końca miesiąca wszyscy zainteresowani studiowaniem na Uniwersytecie Szczecińskim będą mieli szansę zapoznać się z ofertą uczelni. Każdy wydział prezentować się będzie w swojej siedzibie a na pytania odwiedzających odpowiadać będą studenci i wykładowcy.

O to, dlaczego warto studiować na Uniwersytecie Szczecińskim zapytaliśmy też Sebastiana Sahajdaka z Biura Promocji i Informacji US.

- Czym Uniwersytet Szczeciński chce przyciągnąć do siebie przyszłych studentów?
- Uniwersytet Szczeciński jest jedna z największych uczelni humanistycznych w kraju. Studiuje u nas ponad 36 tys. osób. Oferujemy 37 kierunków w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, 80 kierunków studiów podyplomowych, poza tym studia doktoranckie i habilitacyjne. To bardzo dużo. Na wydziale nauk ekonomicznych i zarządzania można już studiować po angielsku lub niemiecku. Nasi studenci mogą też odbyć część studiów za granicą, na 50 renomowanych uczelniach partnerskich lub na większości uniwersytetów w kraju. Zarówno do studentów jak i absolwentów US skierowane są liczne programy unijne, np. „Mój Biznes” czy „Inno – staż”. Nasz atut to także niezwykle aktywne środowisko akademickie: ruch studencki, wolontariat, ponad sto kół studenckich, czasopisma itp. I przede wszystkim, jak pokazują badania, nasi absolwenci bardzo dobrze radzą sobie na rynku pracy.

- Czy pojawią się w tym roku jakieś nowości?
- Mamy dwa nowe kierunki: bezpieczeństwo narodowe – trzyletnie studia zawodowe i logistykę, też trzyletnia.

- Niektóre uczelnie w kraju intensywnie zabiegają o studentów z innych miast a nawet krajów. Czy US też podejmuje takie działania?
- Nasz uniwersytet to typowa uczelnia o charakterze regionalnym. Ściągają do nas studenci z całego województwa zachodniopomorskiego, części pomorskiego, kujawsko – pomorskiego czy wielkopolskiego. To nasz zasięg podstawowy. Są też oczywiście studenci z zagranicy, którzy przyjeżdżają do nas w ramach programu Sokrates – Erasmus. Kilkudziesięciu naszych studentów to również osoby spoza UE. Akcja np. billboardowa w innych miastach byłaby stratą pieniędzy. Lepiej reklamują nas tam nasi naukowcy. Wielką siłą promocyjną jest też strona internetowa, która notuje ponad milion odwiedzin rocznie.

 
Rozmawiała Paulina Łątka

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto