Problemy na budowie dworca autobusowego w Tarnowskich Górach

Krzysztof Szendzielorz
Ulica Pokoju przy hali dworcowej i placu manewrowym nowego dworca autobusowego MZKP Krzysztof Szendzielorz
Do 20 grudnia miała być zamknięta dla ruchu ulica Pokoju przy dworcu MZKP w Tarnowskich Górach. Inwestor i wykonawca chcą przedłużyć termin, ale nadal nie ma na to zgody Zarządu Dróg Powiatowych!

AKTUALIZACJA 16:00

Henryk Szudy, przewodniczący MZKP, złożył w Zarządzie Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach wniosek o przedłużenie terminu zamknięcia ulicy Pokoju. We wniosku znalazł się termin 30 stycznia 2013 roku. - Jeszcze jutro rano mamy spotkanie w ZDP. Prawdopodobnie dostaniemy zgodę, ale na krótszy termin. Być może do 7 stycznia. Na pewno zdopingujemy budowlańców, by pospieszyli się z zakończeniem prac na placu manewrowym - powiedział nam Henryk Szudy. Wszystko zatem wskazuje, ze od jutra, 21 grudnia, ulica Pokoju nadal będzie zamknięta dla ruchu. Będą mogły tutaj kursować tylko autobusy.
_____________________________________________________________________________________________
Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach wyznaczył 20 grudnia, jako ostateczny termin, do którego może być zamknięta ulica Pokoju przy budowanym dworcu autobusowym MZKP. Próbowaliśmy się dowiedzieć, czy w związku z tym, w czwartek lub najdalej w piątek ulica Pokoju zostanie otwarta dla ruchu. W czwartek do godz. 13 nie było jeszcze w tej sprawie żadnej decyzji!

Jak udało nam się dowiedzieć, doszło do sporu między MZKP Tarnowskie Góry i Zarządem Dróg Powiatowych. Ta druga instytucja nie chce zgodzić się na przedłużenie terminu zamknięcia ulicy Pokoju.

- Pierwszy termin, do którego miała być zamknięta ulica Pokoju, upływał 20 września. Przedłużyliśmy go do 20 grudnia i znów inwestor i wykonawca nie zakończyli prac - mówi Eugeniusz Wesołek, dyrektor ZDP Tarnowskie Góry. - Moim zdaniem prace na ulicy Pokoju zostały już zakończone i przynajmniej w części można byłoby puścić na niej ruch. Inwestor jednak uzależnia otwarcie drogi od zakończenia prac na placu manewrowym, na który chce przenieść wszystkie przystanki - dodaje.

Dyrektor Wesołek rozumie, że prace się przedłużają, ale on też musi dbać o zarządzane przez siebie drogi. - Nie można czekać w nieskończoność. My w tym roku przebudowywaliśmy skrzyżowanie ulic Opolskiej z Wyspiańskiego, gdzie był do wykonania podobny zakres prac, jak na Pokoju i zdążyliśmy w dwa miesiące - mówi dyrektor ZDP.

Rzeczywiście, MZKP nie chce jeszcze otwierać dla ruchu ulicy Pokoju. - Prace na placu manewrowym się przedłużyły, być może i z winy podwykonawcy, choć pojawiły się na placu budowy niespodziewane trudności. Niemniej nie możemy się zgodzić na otwarcie ulicy Pokoju, bo jest ona częścią placu budowy - wyjaśnia Szudy.

Jeszcze dziś przewodniczący MZKP ma złożyć pismo do Zarządu Dróg Powiatowych z prośbą o przesunięcie terminy otwarcia ulicy Pokoju. - Wykonawca chce, aby wydłużyć termin do 31 grudnia. Wylewanie betonu na placu manewrowym powinno zakończyć się przed świętami, ale nie można od razu tam przenieść przystanków i wpuścić autobusów. Beton musi stwardnieć. Teraz straszą nas karami, a my przecież wyremontowaliśmy powiatową ulicę. Zarządu Dróg Powiatowych to nic nie kosztowało - podkreśla Henryk Szudy.

Dyrektor Eugeniusz Wesołek zapewnił nas jednak, że jeszcze w czwartek, 20 grudnia, jakaś decyzja w sprawie ulicy Pokoju powinna zapaść. Kierownictwo ZDP czeka na pismo MZKP.

Przypomnijmy, ze to nie pierwszy w ostatnich miesiącach spór o ulice Pokoju. Jej skrzyżowanie z ulicą Styczyńskiego także przebudowuje w ramach projektu unijnego MZKP. związek komunikacyjny domaga się zwrotu 1,2 mln zł za poniesione koszty. Powołuje się przy tym na porozumienie zawarte jeszcze za kadencji starosty Józefa Korpaka. Wtedy obiecano, że powiat będzie partycypować w kosztach przebudowy skrzyżowania. MZKP żąda 1,2 mln zł. Starostwo zgadza się na 300 tys. Po pierwsze dlatego, że ma problemy finansowe. Drugim argumentem ma być brak w porozumieniu zapisu, ile dokładnie powiat ma partycypować w kosztach.

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Materiał oryginalny: Problemy na budowie dworca autobusowego w Tarnowskich Górach - Tarnowskie Góry Nasze Miasto