Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont linii kolejowej 131 Tarnowskie Góry - Radzionków

Krzysztof Szendzielorz
Remont linii kolejowej nr 131 na Śląsku rozpoczął się już w 2013 roku
Remont linii kolejowej nr 131 na Śląsku rozpoczął się już w 2013 roku arc
Rozpoczyna się remont linii kolejowej 131 na kluczowym odcinku Tarnowskie Góry-Radzionków. Inwestycja PKP PLK na tzw. węglówce będzie kosztowała ponad 40 mln zł. To kontynuacja prac z poprzedniego roku.

PKP PLK remont linii kolejowej 131 rozpoczęła już w 2013 roku. Wtedy m.in. prace trwały na odcinku między Radzionkowem i Bytomiem oraz w rejonie Kalet. W 2014 roku remont linii kolejowej 131 będzie kontynuowany i z informacji PKP PLK wynika, że ten etap prac na tzw, węglówce będzie najdroższy i sięgnie ponad 40 mln zł.

Jak informuje PKP PLK inwestycji na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry obejmuje przebudowę ok. 8 km toru, wymianę 6 rozjazdów. Zaplanowana jest również kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, a także roboty z branży energetyki, automatyki i telekomunikacji. Stan techniczny linii znacznie poprawi remont 7 obiektów inżynieryjnych.

- Rewitalizacji pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej, co pozwoli uzyskać maksymalną na tej trasie prędkości konstrukcyjną 120 km/h. Dla pasażerów oznacza to skrócenie czasu przejazdu na rewitalizowanym odcinku o około 5 minut, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków pochodzących z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ze środków własnych - informuje Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK.

Zelektryfikowana, dwutorowa linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią o znaczeniu państwowym, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.
Prace na odcinku Radzionków – Tarnowskie Góry będą kosztowały 40 mln 898 tys. zł brutto. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca listopada 2014 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto