Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnowskie Góry: Nie ma chętnych na miejską działkę w Bobrownikach Śląskich

SZEN
Urzędnicy z Tarnowskich Gór promowali także tereny inwestycyjne miasta na targach.
Urzędnicy z Tarnowskich Gór promowali także tereny inwestycyjne miasta na targach. ARC UM Tarnowskie Góry
Władzom Tarnowskich Gór nie udało się sprzedać działki inwestycyjnej w dzielnicy Bobrowniki Śląskie. Powodem kryzys gospodarczy, czy może słaba promocja?

Fiaskiem zakończył się przetarg, jaki ogłosiły władze Tarnowskich Gór pod koniec ubiegłego roku na sprzedaż działki o powierzchni prawie 64 tys. metrów kwadr. w dzielnicy Bobrowniki Śląskie. Cena wywoławcza nieruchomości w rejonie ulic Mieszka I i Bolesława Śmiałego w pobliżu tarnogórskiej obwodnicy wynosiła 3 mln 156 tys. zł netto. O przetargu na sprzedaż dużej działki w Bobrownikach Śląskich pisaliśmy w październiku. Finał postępowania przetargowego mieliśmy poznać przed świętami.

- Nikt nie zgłosił się do przetargu - mówi teraz Beata Zielonka, rzeczniczka prasowa tarnogórskiego ratusza. Władze miasta nadal chcą sprzedać działkę. Kolejny przetarg ma zostać ogłoszony wiosną 2013 roku. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego dla miasta Tarnowskie Góry, na tej działce można prowadzić działalność produkcyjną, magazynowo-składową oraz usługową, w tym handlową.

Przypomnijmy, że działka w Bobrownikach Ślaskich była jedną z siedmiu na terenie miasta, które były objęte unijnym projektem promocji terenów inwestycyjnych pn. "Inwestuj w Tarnowskich Górach". Na realizację tego projektu wydano 214 tys.189 zł, z czego 173 tys. 316 zł pochodziło z funduszy europejskich. Żadnej z promowanych nieruchomości władzom Tarnowskich Gór nie udało się dotąd sprzedać. Mimo że w ramach unijnego projektu władze miasta uruchomiły specjalną stronę internetową, promowały się na targach inwestycyjnych w kraju i za granicą oraz uruchomiły akcję promocyjną na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach.

Przypomnijmy, że Tarnowskie Góry na początku grudnia ruszyły z kolejną kampanią promującą tereny inwestycyjne pod hasłem "K3 Tarnowskie Góry. Wyżyny biznesu". W ramach tej kampanii także planowane są wyjazdy na targi. Stworzono też nową stronę internetową i nakręcono film promocyjny Tarnowskich Gór. Ten projekt również jest współfinansowany z funduszy unijnych. W ramach kampanii "K3 Tarnowskie Góry. Wyżyny biznesu" promowanych jest też pięć terenów inwestycyjnych w Tarnowskich Górach: w rejonie ulicy Kopalnianej (Bobrowniki Śląskie), w rejonie ulicy Andersa (Lasowice), przy ulicy Zagórskiej (Opatowice), między ulicami Zagórską i torami kolejowymi (Sowice) i w rejonie Obwodnicy i ulicy Świetlanej przy trakcie kolejowym.

A Waszym zdaniem, dlaczego władzom miasta nie udało się sprzedać tarnogórskich działek? Powodem jest kryzys gospodarczy, czy może słaba promocja? A może jeszcze jakieś inne czynniki wchodzą w grę? Komentujcie!

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto