Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnowskie Góry: umowa na centrum przesiadkowe i trasy rowerowe podpisana

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Umowa na dofinansowanie budowy centrum przesiadkowego, a także dróg rowerowych w mieście została podpisana.
Umowa na dofinansowanie budowy centrum przesiadkowego, a także dróg rowerowych w mieście została podpisana. UM Tarnowskie Góry
Chociaż mówiło się o tym już od dawna, dopiero niedawno podjęto oficjalnie decyzję, że w Tarnowskich Górach powstanie centrum przesiadkowe, a także drogi rowerowe. Do gminy trafi prawie 50 milionów złotych pochodzących ze środków unijnych - kilka dni temu została podpisana stosowna umowa.

Umowę na dofinansowanie budowy centrum przesiadkowego, a także dróg rowerowych w Tarnowskich Górach, podpisano pod koniec grudnia w Urzędzie Marszałkowskim. Byli tam obecni: burmistrz Arkadiusz Czech, skarbnik miasta Mariusz Konopka, marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski, a także jego zastępca Wojciech Kałuża.

- Do tej pory realizowaliśmy inne ekologiczne inwestycje – w tym budowę kanalizacji – teraz przyszedł czas na drogi rowerowe i centrum przesiadkowe. Główne cele inwestycji to połączenie trasami rowerowymi dzielnic z centrum miasta oraz zachęcenie kierowców do pozostawienia auta w centrum przesiadkowym i skorzystania z komunikacji miejskiej - powiedział Arkadiusz Czech.

Wiadomo, że centrum przesiadkowe zintegruje cztery środki transportu (chodzi o autobus, pociąg, samochód oraz rower). Całość będzie kosztowała nieco ponad 57 milionów złotych - pozostałą kwotę, czyli ok. 9 mln, dołoży samo miasto.

W ramach rozbudowy i zagospodarowania centrum przesiadkowego powstanie:

  • parking typu „park&ride” na około 200 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych wraz z miejscami dla osób niepełnosprawnych;
  • stanowiska „kiss&ride” (jest to zatoka, gdzie można zatrzymać się na chwilę, podrzucić kogoś i szybko odjechać);
  • zatoka autobusowa;
  • jezdnie manewrowe;
  • sześć miejsc postojowych dla elektrycznych samochodów osobowych wraz ze stacjami szybkiego ładowania;
  • setka zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerów elektrycznych.

Infrastruktura rowerowa ma natomiast liczyć 28,2 km (składa się na nią: 11,5 km dróg dla rowerów, 6,32 km ciągów pieszo-rowerowych, 1,5 km pasów dla rowerów oraz 9 km ogólnych pasów ruchowych).

- Chcemy połączyć nimi najważniejsze zabytki i atrakcje turystyczne, a także istniejącą już 20-kilometrową sieć tras rowerowych: to pozwoli – połączeniu z planowanym systemem roweru miejskiego – na zwiedzanie Tarnowskich Gór na rowerach – podkreślał w oficjalnym komunikacie, już w 2018 roku, burmistrz miasta.

- Otwarcie ofert w przetargu, którego celem jest wyłonienie firmy, która zrealizuje inwestycję w formule „zaprojektuj i wybuduj”, czyli zaplanuje i wykona zadanie nastąpi 30 stycznia. Rok 2021 będzie czasem na przygotowanie dokumentacji, prace toczyć będą się w od początku 2021 roku do czerwca 2023 roku – wyjaśnia Piotr Skrabaczewski, zastępca burmistrza ds. gospodarczych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto