Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany w nocnej komunikacji KZK GOP

Redakcja
Stowarzyszenie Moje Miasto zaproponowało projekt zmian w komunikacji nocnej. Po negocjacjach KZK GOP poszedł na ustępstwa i zgodził się na część postulatów.

1 września zmiany zostaną wprowadzone. Czy jest się czym chwalić? Komunikacja ma ułatwić dojazd i powrót do domów z imprez odbywających się w centrum Katowic - jest to ważne, gdy weźmiemy pod uwagę to, że Katowice starają się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016.

O propozycji Stowarzyszenia Moje Miasto można przeczytać na stronie WPK Katowice. Pomysł przewidywał wprowadzenie kilkunastu linii nocnych z punktem starowym/przesiadkowym w okolicy Stawowa/Skargi/Mickiewicza/Rynek. Linie miały mieć nową numerację (od N1, N2 itp.), miały kursować co godzinę.

Rzeczywiste zmiany w komunikacji nocnej

A jak będzie w rzeczywistości? Na stronie KZK GOP pojawiły się rozkłady jazdy kursów linii nocnych. Czy dodano nowe kursy? Tylko kilka. W większości wypadków istniejące kursy nocne z linii normalnych wydzielono do linii nocnej.

Ma to zalety: kursy nocne będą w rozkładzie lepiej oznaczone (wyróżnione). Także linie dzienne zyskają na przejrzystości (mniejsza liczba wariantów tras). Poprawiono też częstotliwość kursowania (zamiast dwugodzinnych przerw na trasach autobusy będą kursować w stałych odstępach czasu - zazwyczaj co godzinę). Dobrym rozwiązaniem będzie również zatrzymywanie się większości linii na placu Wolności.

Ale dla korzystających z komunikacji nocnej rewolucji nie ma - na kilkunastu liniach dołożono w sumie kilkanaście kursów. Brakuje schematu nocnej komunikacji. Z informacji prasowych wynika, że ulotki z nim pojawią się dopiero w październiku - szkoda miesiąca na informację o zmianach.

Brakuje przedłużenia kursów do sosnowieckiego Zagórza, do Gliwic, Piekar Śląskich, Tarnowskich Gór itp... Na razie nie wydzielono kursów nocnych linii tramwajowych.

Problemy ze skomunikowaniami

Wraz ze zmianami pojawiły się też problemy ze skomunikowaniem w niektórych punktach Silesii. Mieszkańcy dużej dzielnicy Bytomia - Miechowic, stracą ostatnie wieczorne połączenie z Katowic (830 + 623 - brakuje kilku minut na przesiadkę) - następne połączenie dopiero o 4 rano.

Mieszkańcom Tarnowskich Gór zostanie brak synchronizacji linii 830 z linią 19 (ostatni kurs z Katowic z przesiadką będzie możliwy o 23:40 a nie jak wcześniej o 0:20 - będzie jednak kilkadziesiąt minut więcej na przesiadkę na bytomskim dworcu).

Mieszkańcy północnych dzielnicy Zabrza mają następujący problem: przyjazd linii 7N o 0:44 na Dworzec przy ul. Goethego, gdy cztery minuty wcześniej odjeżdża 617 do Rokitnicy i Mikulczyc. Problemy dotyczą innych miast niż Katowice, ale to KZK GOP powinien rozwiązanie takich problemów koordynować.

To dopiero pierwszy krok

Zmiany komunikacji nocnej to jednak pierwszy krok w dobrym kierunku. Osoby chcące skorzystać z oferty kulturalnej będą miały sensowniejszą ofertę komunikacji miejskiej. Szkoda jednak, że dopiero przed wyborami i po wakacjach były możliwe takie zmiany...

Znalazłeś brak skomunikowania? Poinformuj o tym w komentarzach oraz wyślij informację do KZK GOP: [email protected].
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto