Błędnie opłacone składki ZUS lub brak wpłat na rzecz ZUS - maile o takiej alarmującej treści mogły wpłynąć w ostatnich dniach lutego 2020 na skrzynki mailowe mieszkańców m.in. powiatu puckiego.Czy klienci ZUS Puck muszą się nimi martwić? Absolutnie nie - zapewniają w ZUS Gdańsk.
Jak ustali inspektorzy, mamy do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy.
- Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] [email protected] - wylicza Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego.
Co zatem robić z mailem od ZUS? Przede wszystkim nie panikować.
- W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników - przestrzega Krzysztof Cieszyński z ZUS Gdańsk. - Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Jak podkreśla rzecznik, Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kieruje informacji o rozliczeniach drogą elektroniczną. W ten sposób klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach.
- Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS - przypomina rzecznik.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?