Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mgła utrudnia pracę lotniska w Pyrzowicach

Krzysztof Szendzielorz
Od dwóch lat port ma radiowy system nawigacji wspomagający lądowanie
Od dwóch lat port ma radiowy system nawigacji wspomagający lądowanie Fot. PDZ
Zimowa aura utrudnia życie nie tylko kierowcom na drogach, ale także pilotom w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice-Airport. Odwilż, jakiej doświadczamy w ostatnich dniach w regionie, powoduje powstawanie gęstych mgieł, które utrudniają starty i lądowania samolotom w Pyrzowicach.

Nie pomaga nawet najlepszy sprzęt nawigacyjny, jakim od niedawna dysponuje śląski port lotniczy i fakt, że jest ono najwyżej położnym lotniskiem w Polsce.

Wczoraj do południa port lotniczy w Pyrzowicach działał bez większych zakłóceń. Problemy z pogodą miały natomiast krakowskie Balice. - Do Pyrzowic przekierowano dwa samoloty z Warszawy, które miały wylądować w Krakowie - tłumaczył nam wczoraj Cezary Orzech, rzecznik MPL Katowice-Airport.

Jednak i nasze lotnisko po południu przekonało się, jak kapryśna pogoda może utrudnić życie pilotom i pasażerom. Około godz. 13 znacznie pogorszyły się warunki atmosferyczne w rejonie MPL Katowice-Airport. Widzialność na drodze startowej spadła do ok. 200 metrów, co uniemożliwiało starty i lądowania jakichkolwiek samolotów w Pyrzowicach. Loty linii Lufthansa z Düsseldorfu oraz linii WizzAir z Eindhoven do Pyrzowic zostały tym razem przekierowane do Krakowa. Odwołano też odlot z pyrzowickiego lotniska do Düsseldorfu (godz. 15.35). Z opóźnieniem ze Śląska wylecieli także pasażerowie udający się do Frankfurtu i Dortmundu. Wieczorem sytuacja nieco się poprawiła, ale i tak opóźnienia miały samoloty lecące do Warszawy i Doncaster. Podobne problemy śląski port lotniczy miał przedwczoraj, kiedy to nie odleciały samoloty WizzAir i Lufthansy, cztery inne maszyny zostały przekierowane do Krakowa.

Przy tak trudnych warunkach pogodowych lotnisku nie pomaga nawet zamontowany dwa lata temu za 3 mln zł ILS, czyli radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotów. Przed instalacją ILS-u maszyny mogły lądować, gdy nad Śląskiem chmury były 100 m nad ziemią, a teraz gdy wiszą o 40 m niżej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto