Dyspozytura to coś na kształt kolejowego centrum decyzyjnego, pozwalającego zarządzać uruchamianiem pociągów i organizować obsługę pracowników drużyn trakcyjnych. - Sprawna obsługa składów jest niezwykle ważna. Pozwala skrócić czas zarządzania, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia finansów spółki. Jeśli będziemy potrafili obsługiwać więcej pociągów, to zarobimy więcej pieniędzy - mówił Zenon Zemła, dyrektor Śląskiego Zakładu PKP Cargo,
Tarnogórski zakład obejmuje swoim zasięgiem trzy województwa: śląskie, opolskie i łódzkie. uruchamia średnio w ciągu doby 145 pociągów towarowych i koordynuje proces przewozowy i pracę dziewięciu sekcji eksploatacji i drużyn trakcyjnych. To sprawia, że Śląski Zakład jest największym w strukturach PKP Cargo. Nadzoruje 26 proc. wszystkich przewozów spółki.
Dyspozytornie oczywiście istniały już wcześniej w zakładach PKP Cargo. Niemniej zostały unowocześnione, a ich wyposażenie i system pracy ujednolicony. Pracę dyspozytorów wspomaga system EKL, czyli system informatyczny, dzięki któremu istnieje możliwość śledzenia pracy lokomotyw i drużyn trakcyjnych w czasie rzeczywistym. To wymagało również wyposażenia przez PKP Cargo 900 lokomotyw w urządzenia GPS. Tarnogórska dyspozytura jest już piątą, którą unowocześniliśmy, w strukturach naszej spółki - dodał Marek Zaleśny, p. o. prezesa PKP Cargo.
Na otwarciu dyspozytury pojawiły się m.in. władze samorządowe z Tarnowskich Gór i powiatu i prof. Jerzy Buzek, który podkreślał, jak ważny dla gospodarki polskiej jest tarnogóski węzeł kolejowy.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?