Trasy rowerowe do 9 km od Tarnowskich Gór. Podpowiadamy pomysły na wyprawę. Gdzie w weekend 22 - 23 stycznia?

Newsroom 360
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w promieniu 9 km od Tarnowskich Gór
Poznaj najbliższą okolicę - trasy w promieniu 9 km od Tarnowskich Gór gettyimages.com/FilmColoratStudio
Udostępnij:
Rozważasz trasę rowerową z Tarnowskich Gór? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Na weekend 22 - 23 stycznia mamy 5 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy długości, dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wycieczkę rowerową w odległości do 9 km od Tarnowskich Gór. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe niedaleko Tarnowskich Gór przygotowaliśmy na weekend 22 - 23 stycznia.

Trasy rowerowe z Tarnowskich Gór

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych oddalonych maksymalnie o 9 km od Tarnowskich Gór, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 22 stycznia w Tarnowskich Górach ma być nan°C. Nie powinno padać. W niedzielę 23 stycznia w Tarnowskich Górach ma być nan°C. Nie będzie padać.

🚲 Trasa rowerowa: Historycznie po północnych obrzeżach GOP

Trasę rowerową mieszkańcom Tarnowskich Gór poleca Woytekw75

Objazdówka po obiektach, z których część zapewne niedługo przestanie istnieć. Niestety lata zaniedbań zarówno za czasów władzy ludowej jak i kapitalizmu doprowadziły niektóre z nich do ruiny. Inne przebudowane ale zagospodarowane zatraciły swoje charaktery. Parki, kiedyś stylowe i zadbane obecnie dzikie i zarośnięte, po przypałacowych folwarkach często nie zostało już nic a jeśli to tylko gołe mury albo zarośnięte ruiny. Przy okazji kilka ciekawych miejscówek po drodze. Powoli przekonuję się również do szlaków rowerowych, fajny odcinek zielonego między Pyskowicami a Wilkowiczkami. Nawierzchnia na trasie to asfalty i dobre szutry.

🚲 Trasa rowerowa: Zalew Rogoźnik - Góra Buczyna- Góra Dorotki

Rowerzystom z Tarnowskich Gór trasę poleca Woytekw75

Nad zalew Rogoźnik i przez górę Buczyna na będzińską Dorotkę.

🚲 Trasa rowerowa: Siewierz tam i z powrotem (pętla)

• Stopień trudności: 3

Rowerzystom z Tarnowskich Gór trasę poleca Waldemar_P

Był silny wiatr (na szczęście północno-zachodni). Droga do Siewierza w połowie przebiega lasem, w połowie asfaltem przez spokojne wioski. W Siewierzu ładny ryneczek. Dzięki nowej obwodnicy na rynku było bardzo spokojnie. Z rynku udałem się do ruin zamku (dzięki dobrze ulokowanym strzałkom łatwo tam trafić). Wejście do zamku zamknięte. Obok zamku duży parking przy którym przebiega ulica Krakowska, którą udałem się w dalszą drogę (zielone znaki). Trzeba uważać, bo zaraz po przekroczeniu rzeki Czarna Przemsza trzeba skręcić w prawo w ul. Młyńską (ja się pomyliłem i parę kilosków nakręciłem). Jadąc ul. Młyńską dojeżdżamy do parkingu przy "Jedynce" (DK-1). Problemem jest przejście na drugą stronę. Co prawda jest mała przerwa w barierze ochronnej, ale ze względu na duży ruch - trzeba uważać (inna sprawa to czy można w tym miejscu przekraczać jezdnię legalnie). Po przejściu na drugą stronę 20m jedziemy w kierunku Katowic i skręcamy w prawo do zagajnika. Tam znajdujemy zielony szlak i jedziemy w kierunku Przeczyc (wzdłuż jeziora). Przejeżdżamy przez kładkę nad Czarną Przemszą (cały czas zielonym szlakiem) i dojeżdżamy do głównej drogi. Tutaj zielony szlak skręca w lewy, a my jedziemy prosto w kierunku Targoszyc i dalej do Zawady. Był silny wiatr (na nieszczęście północno-zachodni). Ze względu na budowę autostrady w Zawadzie pojechałem do Twardowic, gdzie skręciłem w kierunku Siemoni. I tak walcząc z wiatrem przez Siemonię, Sączów, Ossy i Niezdarę dotarłem do domu. Ufff.

🚲 Trasa rowerowa: Pętla wzdłuż A1

• Stopień trudności: 1
  • Czas trwania wyprawy: 59 min.

Trasę rowerową mieszkańcom Tarnowskich Gór poleca Jaskulaa.d

Krótka, przyjemna pętla wzdłuż autostrady A1. Cała trasa przebiega najpierw przez las, a następnie przez ścieżkę wzdłuż autostrady.

🚲 Trasa rowerowa: Marcowe eksploracje - dookoła Miechowic

Woytekw75 poleca trasę rowerzystom z Tarnowskich Gór

Dzisiaj eksploracje dookoła Miechowic - miejsca na które nigdy nie ma czasu i chociaż często się koło nich przejeżdża zatrzymać się jakoś nie po drodze.. Dzisiaj wreszcie znalazłem na to czas.

Czerwone wino nie takie zdrowe