Inwestorzy budowaliby nowe przedsiębiorstwa i osiedla mieszkaniowe, a do gminnych kas wpadłyby nie tylko pieniądze ze sprzedaży działek, ale i za jakiś czas podatki od nieruchomości. To oczywiście teoria, bo dobrze byłoby, żeby samorządy sprzedały przynajmniej część działek. Na razie sprawa nie wygląda najlepiej.
Udało się dotychczas sprzedać tylko dwie działki w Miasteczku Śląskim. Mimo że AT Group (wcześniej firma nosiła nazwę ARL Agrotur), zarządca MSAG, prezentował już wspólną ofertę inwestycyjną Kalet, Miasteczka Śląskiego, Tworoga i Powiatu Tarnogórskiego (Ożarowice są w strefie, ale nie wniosły działek) na targach w Toruniu i Poznaniu.
Katarzyna Budzisz, koordynator strefy z ramienia AT Group powiedziała nam, że na dobrej drodze jest sprzedaż trzeciej, powiatowej działki w Świerklańcu. To i tak nadal marnie, w porównaniu z Radzionkowem. Gmina sama się promuje od pół roku i już sprzedała trzy działki. Jednak kilka miesięcy temu ówczesny starosta Józef Korpak tłumaczył marne efekty powołanej strefy dekoniunkturą na rynku nieruchomości.
Być może jednak w planach MSAG pomoże kolejna kampania promocyjna MSAG pod hasłem „Grunt to klucz”. Wymyśliła ją agencja reklamowa Formind z Katowic. Ta sama, która nakręciła słynny spot reklamowy, w którym mieszkańcy Radzionkowa noszą inwestora w lektyce. W przypadku promocji MSAG nie możemy jednak spodziewać się nietuzionkowego filmu reklamowego zachęcającego do inwestowania w MSAG. W przetargu, który Formind wygrał, nie było bowiem takiego zlecenia.
Promocja pod hasłem „Grunt to klucz” ma opierać się na kampanii billboardowej i tablicach informacyjnych, zachęcających do inwestowania w strefie. 100 billboardów będzie można zobaczyć w Wielkopolsce i w największych miastach Górnego Śląska. Na tablicach eksponowany jest tylko pęk kluczy, na których „nadrukowane” jest część działki do sprzedaży. Oprócz tego na bilboardach pojawi się wspomniane hasło i adrest strony internetowej, gdzie można znaleźć wyszukiwarkę nieruchomości i dane kontaktowe.
– Codziennie jesteśmy atakowani około 1600 komunikatami marketingowymi. Dlatego nasze hasło ma być krótkie i rzeczowe – wyjaśnia Witold Domanik z agencji Formind. Czy to się uda przekonamy się w 2011 roku.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?