Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samorządy z Międzygminnej Strefy Aktywności Gospodarczej przystępują do kolejnej kampanii

Krzysztof Szendzielorz
fot. Krzysztof Szendzielorz
Gdyby udało się sprzedać około 30 działek (ponad 130 hektarów), które do Międzygminnej Strefy Aktywności Gospodarczej wniosły cztery samorządy powiatu, to z pewnością sytuacja na rynku pracy w powiecie by się poprawiła.

Inwestorzy budowaliby nowe przedsiębiorstwa i osiedla mieszkaniowe, a do gminnych kas wpadłyby nie tylko pieniądze ze sprzedaży działek, ale i za jakiś czas podatki od nieruchomości. To oczywiście teoria, bo dobrze byłoby, żeby samorządy sprzedały przynajmniej część działek. Na razie sprawa nie wygląda najlepiej.

Udało się dotychczas sprzedać tylko dwie działki w Miasteczku Śląskim. Mimo że AT Group (wcześniej firma nosiła nazwę ARL Agrotur), zarządca MSAG, prezentował już wspólną ofertę inwestycyjną Kalet, Miasteczka Śląskiego, Tworoga i Powiatu Tarnogórskiego (Ożarowice są w strefie, ale nie wniosły działek) na targach w Toruniu i Poznaniu.

Katarzyna Budzisz, koordynator strefy z ramienia AT Group powiedziała nam, że na dobrej drodze jest sprzedaż trzeciej, powiatowej działki w Świerklańcu. To i tak nadal marnie, w porównaniu z Radzionkowem. Gmina sama się promuje od pół roku i już sprzedała trzy działki. Jednak kilka miesięcy temu ówczesny starosta Józef Korpak tłumaczył marne efekty powołanej strefy dekoniunkturą na rynku nieruchomości.

Być może jednak w planach MSAG pomoże kolejna kampania promocyjna MSAG pod hasłem „Grunt to klucz”. Wymyśliła ją agencja reklamowa Formind z Katowic. Ta sama, która nakręciła słynny spot reklamowy, w którym mieszkańcy Radzionkowa noszą inwestora w lektyce. W przypadku promocji MSAG nie możemy jednak spodziewać się nietuzionkowego filmu reklamowego zachęcającego do inwestowania w MSAG. W przetargu, który Formind wygrał, nie było bowiem takiego zlecenia.

Promocja pod hasłem „Grunt to klucz” ma opierać się na kampanii billboardowej i tablicach informacyjnych, zachęcających do inwestowania w strefie. 100 billboardów będzie można zobaczyć w Wielkopolsce i w największych miastach Górnego Śląska. Na tablicach eksponowany jest tylko pęk kluczy, na których „nadrukowane” jest część działki do sprzedaży. Oprócz tego na bilboardach pojawi się wspomniane hasło i adrest strony internetowej, gdzie można znaleźć wyszukiwarkę nieruchomości i dane kontaktowe.

– Codziennie jesteśmy atakowani około 1600 komunikatami marketingowymi. Dlatego nasze hasło ma być krótkie i rzeczowe – wyjaśnia Witold Domanik z agencji Formind. Czy to się uda przekonamy się w 2011 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto